Wist je dat autoreclame vanuit een rijdende auto zo’n 90-seconden zichtbaar is. Dit is zelfs langer, dan bij andere reclamevormen, zoals: billboard langs de autosnelweg langs de autosnelweg. Daar scheurt je potentiële klant, of doelgroep zo in een oogwenk langsheen. Op het moment, dat je in de file staat, of misschien erachter bij een stoplicht. Dus het is nog helemaal zó gek nog niet om voor deze vorm van reclame te kiezen.
En laten wij je in deze blog hier nou net meer over gaan vertellen.
Hieronder lees je er meer over:
Alles omtrent: autoreclame
Zoals hierboven al aangegeven, is autoreclame erg lang zichtbaar en is het bovendien, ook nog eens lang te zien vanuit een rijdende auto. Wel is het belangrijk om met het een en ander rekening te houden. Er rijden namelijk veel meer auto’s in Nederland & België rond, die zijn van belettering, of stickers. Wij bevelen je altijd aan: om vooraf een goed onderzoek uit te voeren. Om te kijken, of het onderwerp daadwerkelijk past bij jouw organisatie. Het mooiste is natuurlijk, dat het in zijn geheel aansluit bij jouw huisstijl en thema. Zodat mensen jouw bedrijf, ook gelijk herkennen op jullie bedrijfswagens.
Daarnaast, is het ook goed om het probleem oplossen centraal te zetten. Je hebt immers geen tijd om met iemand daadwerkelijk een gesprek te voeren. Wel kun je non-verbaal communiceren, waarin jij je als bedrijf onderscheidt van de rest. Voorderest dien je te laten zien wat jouw potentiële klant moet uitvoeren. Bijvoorbeeld: dat ze je moeten bellen, of mailen, etc. Iets wat ook goed werkt, is de kracht van sociale bewijsdrang. Zo kun je een tekstje plaatsen met: (x-aantal mensen ging jou voor). Dit laten mensen zien, dat je vaktechnisch goed resultaat levert.
En kies iets wat écht aansluit op jouw onderneming, zodat je geen verkeerde keuze maakt bij het kiezen van o.a.: magneet stickers.
De grote kracht van autoreclame
Nu we je alles hebben uitgelegd, over autoreclame, is het nu de hoogste tijd om je te vertellen, over de voordelen van autoreclame. Allereerst kan het in zekere zin je bereik vergroten, waar het internet niet rijkt kan deze offline vorm van promotie je alsnog ondersteunen. Bij het vinden van jouw doelgroep, waar het je misschien nog wel eens extra klanten op kan gaan leveren.
Daarnaast biedt autoreclame ook een erg hogere attentiewaarde, mits het goed is ontworpen. Het wordt hierdoor één waar visitekaartje voor je bedrijf.
Veel succes met het ontwerpen van je bedrijfswagens!